Методична скарбничка


Мультимедійні технології навчання як інструмент формування в учнів мовленнєвих компетентностей
Уміння адекватно й доречно користуватися мовою в конкретних ситуаціях, використовуючи мовні й позамовні засоби, - це та багатогранна й багатовимірна компетентність, формування якої є ключовим моментом у навчанні іноземної мови. 
Засобів для досягнення цієї мети є дуже багато і не останню чергу серед них посідають мультимедійні технології. Мультимедійні та гіпермедіа-технології інтегрують в собі розподілені освітні ресурси. Вони здатні забезпечити необхідне середовище для формування та розвитку мовленнєвих компетентностей. Та їхнє розмаїття здатне викликати деяку розгубленість, коли перед учителем постає безмежний простір можливостей.
Отож, давайте спробуємо ті інструменти, що найкраще зарекомендували себе саме при навчанні іноземної мови.
Перш за все, для вчителя доцільно мати єдиний організований простір для впорядкування мультимедійних матеріалів, що будуть ним використовуватись як безпосередньо на уроці, так і для самостійного, дистанційного опрацювання учнями.
Таким організованим простором може стати веб-сервіс Padlet – це віртуальна стіна або така собі панель керування, у якій учитель може комбінувати текст, зображення, відео та звук в інтерактивний формат.



Вони можуть бути об’єднані у тематичні групи та включати різні рівні складності, а тому використовуватись для різних класів чи підгруп учнів.
Чим же доречно заповнити свою стіну?
Звернімо увагу на такий сервіс як Edpuzzle. Він допоможе вам пристосувати будь-який відео-матеріал до потреб вашого уроку, адже ви можете додавати запитання, відкриті або з варіантами відповідей, для учнів безпосередньо у відео фрагмент.


У вибраний вами момент відео зупиняється, і на екрані спливає віконце з завданням.

Створивши завдання та зберігши його, вам потрібно скопіювати посилання та додати його собі на стіну у Padlet. Тут же, на своїй стіні, доцільно зберегти й необроблене відео, адже один і той же відео-матеріал можна використати для груп різного рівня, змінивши самі завдання до нього.
Якщо на певному етапі метою вашого уроку є напрацювання лексичного матеріалу, то учням можна запропонувати дещо цікавіший спосіб для запам’ятовування чи автоматизації вживання певних лексичних одиниць чи навіть конструкцій. Створити навчальний модуль чи картку ви зможете завдяки ресурсу Quizlet. Створювати навчальні модулі можна з урахуванням вікових особливостей, сполучуючи ЛО з картинками або вербальними визначеннями.


Цей додаток має режим навчання та режим гри, від дозволяє формувати лексичну, фонетичну та граматичну компетентності у учнів, адже має для цього різні інструменти у своєму арсеналі.        
До того ж, сервіс дає учневі підказки при виконанні завдань, вказує на помилки та рекомендує, що треба повторити. А звичний контроль перетворюється на справді захопливу для учнів гру у розширенні додатку quizlet.live. При цьому учні комунікують, спільно вирішують поставлені завдання, допомагають один одному та отримують задоволення. 
        
У грі (=контролі) присутній і елемент змагання: бали (=правильні відповіді) кожної команди відображаються одразу ж на моніторі вчителя та загальному екрані, отож усі учасники бачать результати і намагаються не лише правильно, але й якомога швидше впоратись із своїми завданнями. Та й вчитель отримує змогу охопити «перевіркою» весь клас за короткий відрізок часу.
Створивши навчальний модуль завдяки цьому ресурсу вчитель отримує одразу декілька готових рішень, як для засвоєння, так і для перевірки, що їх генерує сам сервіс.
Наостанок ще один простий у використанні та ефективний ресурс: learningapps. Це онлайновий конструктор для розробки інтерактивних завдань, який надає дуже широке поле для творчості вчителя при створенні ним завдань та вправ. Близько 20 готових інтерактивних модулів можуть використовуватись як безпосередньо для процесу навчання, так і для самостійної роботи. Ці модулі розподілені за категоріями і вчитель добирає на свій розсуд ті, які є найбільш доцільними на його погляд для певних класів на певну тему, будь то граматичний чи лексичний матеріал.


Та не лише з текстом можна працювати у цьому додатку. Ви можете створювати інтерактивні завдання з використанням відео- чи аудіо-елементів.


Створені вами у вищеназваних сервісах завдання ви зберігаєте на своїй стіні, у padlet, систематизуючи та впорядковуючи таким чином усі свої наробки. От тільки замість колишніх громіздких папок з величезною кількістю роздруківок та дисків, які потрібно було долучати до своїх розробок, отримуєте гарненький та зручний у користуванні dashboard
І насамкінець:  усі згадані ресурси зберігають у собі напрацювання інших вчителів, якими можна безкоштовно скористатись для застосування на своєму уроці, або використати у якості зразка, за яким ви створюватимете свої, сповнені особистої творчості та власного бачення, завдання для ваших учнів. А ще ви можете поділитись тим, що створили самі, аби ваші колеги також зуміли на практиці застосувати їх, спілкуючись сучасною для теперішніх учнів міжнародною мовою технологій.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Французька весна вже прийшла! І принесла новий конкурс для учнів, які вивчають французьку мову! У рамках днів Франкофонії 2019 року ...